.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشاورزان مازندرانی نگرانند و مسئولان بی خیال !

شمال نیوز: رئیس شورای اسلامی شهرستان محمودآباد گفت : کمبود کود شیمیایی، سر و سامان نداشتن سوخت‌رسانی و همچنین ساخت و ساز در حریم رودخانه آمل که آب زمین‌های کشاورزی محمودآباد را تامین می‌کند موجب دلخوری کشاورزان این شهرستان شده است.

به گزارش شمال نیوز، علی اکبر زارع در گفتگو با فارس اظهار داشت : کشاورزان پرتلاشی که با مشقت فراوان به تولید برنج مرغوب داخلی می‌پردازند از ابتدای کار دچار مشکلات زیادی از جمله نبود کود و سم مصرفی در زمین‌های کشاورزی مواجه هستند.

زارع با اشاره به اینکه کشاورزان در فصل آماده‌سازی و خزانه با کمبود آب و کود شیمیایی در فصل کاشت با مشکلی به نام عدم نظارت در تعیین نرخ کارگران نشاکار و گرانی کمرشکن دستمزد کارگر و در فصل برداشت نیز با بی‌سر و سامانی حق‌الزحمه کارگر و کمباین روبه‌رو می‌شوند، افزود: در نهایت کشاورزان در زمان فروش با معضل عدم خرید تضمینی برنج مرغوب و کاهش قیمت برنج به دلیل واردات برنج در زمان برداشت محصول داخلی روبرو هستند.

وی کمبود کود شیمیایی را از بزرگترین دغدغه‌های امروز کشاورزان دانست و افزود: با رایزنی‌ها و تشکیل جلسات گوناگون همچنان این موضوع بدون جواب مانده است و جا دارد مسئولان شهرستان، استان و کشور، درگیر با این موضوع فکری به حال قشر زحمتکش کشاورز داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان محمودآباد اضافه کرد: کشاورزانی که تا چند روز قبل با هزینه‌های سنگین کود شیمیایی را به صورت آزاد تهیه می‌کردند امروز از نبود کود شیمیایی در بازار آزاد نیز در رنج هستند.

زارع خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی عدم تحویل به موقع سوخت مصرفی موتورهای کشاورزی است که امیدواریم در روزهای آینده این مشکل برطرف شود.

وی بی‌مسئولیتی برخی مدیران را دخیل در این نارسایی دانست و اذعان داشت: امیدواریم کم‌کاری آنها مورد نظر مدیران بالادستی بوده و برخورد قاطعی صورت گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.541 seconds.